Marketing Automation
Kwalificeer je leads & klanten beter en efficiënter met marketing automation
Marketing automation is een zeer effectief hulpmiddel voor het genereren van kwalitatief goede leads wat bijdraagt aan een hogere omzet in minder tijd. Bovendien haal je meer omzet uit bestaande klanten omdat deze als doelgroep vele malen beter gekwalificeerd zijn. Door potentiële klanten op het juiste moment bepaalde informatie te sturen (via e-mail, pop-ups of social media) kan een lead geautomatiseerd door het aankoopproces gestuurd worden. Met onze Marketing Automation tool en de ondersteuning die wij hierbij bieden genereren wij meer leads van goede kwaliteit.
Wat is marketing automation?
Marketing automation is een manier van werken waarbij je potentiële klanten op een positieve manier benadert met gepersonaliseerde en bruikbare content met als doel deze potentiële klanten te overtuigen om klant te worden (converteren) en klant te blijven.
Neem dan Contact op met Rick.
Hoe werkt marketing automation?
Om marketing automation effectief in te kunnen zetten is het belangrijk dat je het gedrag van je potentiële klanten kunt volgen. Dit wordt doorgaans met tracking-scripts gedaan op de website en tracking-pixels in de e-mails die verzonden worden. Nagenoeg iedere marketing automation tool biedt een klein scriptje dat je in de website kunt laden. Dit stuk script zorgt ervoor dat je een bezoeker op je website kunt koppelen aan een contactpersoon op je e-maillijst en andere tools.
Wat kun je met marketing automation?
Bij marketing automation draait het allemaal om relevantie. De content moet relevant voor de potentiële klant zijn in termen van timing en inhoud met betrekking tot de customer journey.
Wat zijn de voordelen van marketing automation?
Marketing automation is één van de krachtigste tools van iedere internet marketeer en kan een grote bijdrage leveren aan winstgevendheid van alle marketing campagnes die je als klant hebt uitgezet.
Interesse? Informeer dan naar de mogelijkheden.